V Goričane ako na Grand Prix

0
249

Uplynulý víkend priniesol zaujímavé preteky v chorvátskom Goričane a v maďarskom Nagyhalász. Na oboch štartoval aj Patrik Búri, ktorý sa tak vrátil po štyroch rokoch na plochodrážne ovály.

Goričan privítal všetkých účastníkov tajomným nádychom a so všetkým čo sa odohrá počas riadnej Grand Prix už v túto sobotu. Niekoľko kamiónov, ktoré priviezli všetko potrebné, upútalo svojou grafikou už pred štadiónom. Vstup na štadión vyzdobený nafukovacími reklamami, depo rozdelené vzduchovými bariérami, každý box s grafikou jazdca, ktorému bude patriť a s grafikami jeho sponzorov, v každom boxe zabudovaná tv obrazovka, zóna pre nástup jazdcov na štart, mix zóna na rozhovory, pódium pre tv komentátorov, pódium na trávnatej ploche pre nástup jazdcov a vyhlasovanie najlepších… Všetko ako má byť na Grand Prix a to už v sobotu 23. apríla. Tak sa prezentoval nový promotér seriálu Speedway Grand Prix, firma Discovery.

Čo však nikto z prítomných nemohol ovplyvniť bolo počasie. To bolo síce v deň generálnej skúšky celkom v pohode, no deň predtým sa vybláznilo v podobe silného dažďa. Rozmočená dráha robila vrásky na tvárach prítomných pretekárov, no organizátor nikoho nepustil pozrieť na dráhu s tým, že sa ich to netýka. Okolo obeda potom vyšla na dráhu ťažká technika. Keď hovoríme o ťažkej, skutočne bola ťažká. Bola to doslova ukážka sily, ako to zhodnotili viacerí prizerajúci sa dlhoroční činovníci z iných krajín. Veľký buldozér priviezol suchý materiál, fréza ťahaná traktorom všetko rozrýpala, náklaďáky to utláčali, valec so žabou valcoval, laserom nastaviteľný gréder dráhu zrovnával… Jednoducho Zvonko Pavlic ukázal aká je výhoda, keď majiteľ štadióna je zároveň majiteľom firmy, ktorá robí po Chorvátsku diaľnice.

Počas toho prebiehal nácvik nástupu, či ďalšej choreografie, ktorá čaká v sobotu 30. apríla všetkých fanúšikov na štadióne v Goričane.

Jazdci absolvovali tréning s niekoľkohodinovým sklzom kvôli stavu dráhy. No aj napriek gigantickému úsiliu organizátora, dráha bola až príliš náročná až nezjazdná. Množstvo pádov už na tréningu poznačilo aj preteky. Prví, ktorí otvorili poriadne plyn a podržali boli Slovinci Denis Štojs a Miran Praznik. Obaja vzápätí skončili na zemi. Podobne sa prezentoval aj Nicolas Covatti, ktorý to poriadne rozbalil a asi len vďaka skúsenostiam z anglických dráh to najprv udržal, no aj tak raz skončil na zemi. Jazda ďalších pripomínala jazdu na splašenom koni. Niekto to udržal, niekto nie.

Začiatok pretekov mal nástup ako pri Grand Prix. Aj v rozhlase zneli mená jazdcov zo seriálu Veľkých cien. A tak sme videli na štarte Tai Woffindena (Nick Škorja), Martina Vaculíka (Roland Kovács), Max Fricka (Jaroslav Petrák), či Mikkela Michelsena (Patrik Búri) a ďalších. No jazda na gumovej, či plastelínovej dráhe bola katastrofou. Už v prvých troch jazdách sme videli štyri pády. Hrozivo sa predviedol Talian Battaglia, ktorý do toho vletel doslova hlavou. Väčšina jazdcov preto stavila na istotu a radšej to len pomaly odkrúžili do cieľa. Aj v ďalších jazdách mnohí doslova bicyklovali po vnútornom okraji dráhy. Vyjsť von s menším plynom znamenalo padnúť, alebo mať problémy s prejazdom zákruty. Už časť spomínaných Slovincov, s Covattim, či českým Danielom Klímom držala plyn. Jazda na hrane pádu im evidentne nevadila a tak sa starali o vzrušenie. Lekárska služba kolovala v depe od jedného boxu k druhému. Niektorí to zabalili už na dráhe s poruchou motocykla Smiešna bola snaha jedného z jazdcov, ktorý asi veril, že ho vylúčia za dve minúty. No to sa nestalo a rozhodca si ho pekne na štarte počkal s tým, že oni chcú jazdu štyroch pretekárov aj na úkor porušenia pravidiel. Takisto to bolo pri dotyku, či pretrhnutí pásky. Trápenie jazdcov sa pozvoľna končilo. Nielen odstúpením z pretekov, ale aj vyjazdením dráhy, ktorá sa stávala zjazdnou. A tak posledná séria jázd a aj tie nadstavbové už boli na dráhe, aká mala byť na začiatku. Skutočným vrcholom pretekov sa stalo finále, v ktorom si so súpermi poradil Tai Woffinden. Či tomu tak bude aj zajtra, uvidíme. Organizátorom určite prajeme čo najlepšie počasie, aby aj dráha bola v 100% pohode. A samozrejme Martinovi Vaculíkovi prajeme lepšie umiestnenie, než tomu bolo v generálke 😉

Takáto dráha privítala účastníkov
Navážanie suchého materiálu
Úprava dráhy

Na nástupe
V depe Mikkela Michelsena
Roland Kovács ako Martin Vaculík
Tomáš Topinka radil aj Patrikovi

Predchádzajúci článokJakuba Valkoviča a novú ligovú súťaž čaká dnes debut
Ďalší článokNagyhalász musel byť skrátený
mm
Predseda Speedway Clubu, dlhodobý autor článkov zo sveta plochej dráhy.